Mit nevezünk digitális médiafelületnek?

Sokszor hallunk marketing témában a digitális hirdetőfelületekről. Az online média fejlődése miatt egyre többször futunk bele ebbe a kifejezésbe, de nem mindig világos, hogy a több jelentése közül melyikről van konkrétan szó.

Induljunk ki a „Digitális Média” kifejezésből. A digitális média egy gyűjtőnév, ezért több fogalom is beletartozik. Más néven elektronikus sajtónak vagy elektronikus médiának is nevezik. Sajtómegjelenések, amik elektronikus formában, vagyis az interneten jelennek meg. Ide tartoznak a hírportálok, a blogok és ma már a közösségi oldalakat is ide soroljuk.

Az digitális médiának vagy hirdetőfelületnek nevezik az online marketingben a bannereket, a display hirdetési helyeket és a mobilon felugró pop up hirdetéseket is, tehát minden olyan hirdető helyet, amit a közösségi médiában és a kereső felületeken ki lehet bérelni hirdetési céllal.

digitális médiafelület utcakép

Forrás: unsplash.com – Andrae Ricketts

Offline Digitális médiafelületek a marketingben

Léteznek digitális médiafelületek az interneten kívül is. Ezek az eszközök különböző méretű LCD képernyők, melyeken videó hirdetések futnak. Régen Blu-ray, pendrive vagy egyéb adathordozó segítségével töltötték fel a tartalmakat a kijelzőkre. Ma már nincs szükség fizikai adathordozó használatára, ezek az eszközök is internet kapcsolattal rendelkeznek. Működtetésük távolról egyszerűen menedzselhető.

Milyen előnyei vannak?

Ma már energiatakarékos kijelzőket használnak a digitális médiafelületekhez, így környezetbarát eszközöknek számítanak. Korábbi cikkünkben már olvashattál arról, hogy a nyomtatott hirdetési formák mennyire megterhelik a környezetet (Zöld médiafelületek környezetbarát kampányokhoz.).

Számos előnye van a nyomtatott reklámtáblák digitalizációjának, hiszen bárhol elhelyezhetők például: óriás LED falak közlekedési csomópontokon, pályaudvarokon, irodaházak oldalán, de videós monitorok találhatóak már a metró megállókban, orvosi rendelőkben, egyetemeken, és Budapesten már egyre több társasházban is. A legnagyobb tömegeket az outdoor, azaz kültéri köztéri felületek képesek elérni, ezért ezek digitális változatai is igen hatékonyak.

A videós felületek vonzzák a tekintetet

Világítanak, mozognak, a lehető legtöbb ingert közvetítik, ami miatt evolúciós okokból ösztönösen rátekintünk. Egy videós hirdetési felülettel sokkal több érzelmet tudunk kiváltani, sokkal több információt lehet átadni néhány másodperc alatt, mint a statikus plakátokkal. Tömegeket érnek el korlátozás nélkül, így a gyermekeket és az 50+ korosztályt is megszólítják, ami az online marketingről nem elmondható. Nem véletlen, hogy az utóbbi években az offline média piacán ez a legdinamikusabban fejlődő terület.

Villámgyors és költséghatékony kampányindítás

A távoli vezérlésnek köszönhetően bárhonnan néhány kattintással feltölthetőek vagy módosíthatók a tartalmak. Statikus és videós reklámok megjelenítésére is alkalmasak. Sokkal gyorsabban indíthatók a reklámkampányok és akár egy kampányon belül megoldható, hogy több kreatív kerüljön kihelyezésre.

Digitális médiafelületeknél kisebb a hibázási lehetőség

Előfordul, hogy egy kreatív hibásan kerül legyártásra, biztos Te is láttál már hibás plakátot kihelyezve és azon gondolkodtál, hogy vajon, hogy nem vették észre. Emberek vagyunk, hibázunk, és megesik, hogy a nyomtatott anyagok már legyártásra kerültek mire kibukik a hiba. A digitális hirdetőfelületeknél is előfordulhat hibás kreatív, azonban ezek javítása plusz költség nélkül, egyszerűen megoldható, a tartalmak bármikor módosíthatók.

Forrás: Unsplash – Cris Tagupa

Ha érdekel, hogyan készíthetsz magadnak egyszerűen saját reklámvideót, tekintsd meg a „Mit kell tudnod a videós hirdetésekről, mielőtt belevágnál?” című cikkünket is.