Offline digitális hirdetőfelületek – Út az idős fogyasztói réteghez

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a teljes vásárlói kör, a potenciális vásárlói kör, illetve vásárói magatartás alapos ismerete. A fogyasztói magatartás azt tanulmányozza, hogy kik mikor, mennyi és milyen gyakorisággal vásároltak terméket. Azt is magába foglalja, hogy a vásárlók milyen információkkal, ismeretekkel rendelkeznek a termékek iránt, milyen érzelmeket vált ki belőlük a termék birtoklása. Marketing stratégiánk tervezésekor fontos, hogy a potenciális vásárlói kör egyetlen rétegéről se feledkezzünk meg.

digitális médiafelület utcakép

Forrás: Freepik

Az elmúlt pár évben az online marketing akkora teret hódított meg a reklámpiacon, hogy sok cég már csak ezen a csatornán keresztül hirdet. Fontos megemlíteni azonban azt a fogyasztói réteget, amely az online hirdetésekkel nem elérhető, viszont jelentős befolyással bír az eladásainkban.

A digitális eszközök és az internet használata az idős korosztály körében is növekszik, de ezen a csatornán elérni a teljes idős fogyasztói réteget lehetetlen, hiszen a 60 év feletti korosztály internet használata korlátozott. Az online vásárlásra kevésbé edukáltak, ezért fontos, hogy a vállalatok olyan összetett marketing stratégiát építsenek fel, amely nem csak az online felhasználókat célozza meg.

Milyen szerepe van az idős korosztálynak a fogyasztói társadalomban?

Az idős korosztály jelentős befolyással bír a marketing stratégiákra. A vásárlási szokásaik és a termékek, amelyeket előnyben részesítenek eltérnek a fiatalabb korosztályokétól. Például, sokkal több időt töltenek el az élelmiszer boltokban. Jobban megvizsgálják a megvenni kívánt termékeket, érzékenyebbek a termékek minőségére, árára, vagy a jól bevált általuk preferált márkákat keresik az üzletek polcain, még ha valamivel többe is kerül. A vásárlást egy külön programként élik meg.

Hajlamosabbak drágább, időtálló termékeket vásárolni, ugyanakkor megnézik az akciókat is, hogy tudatosan tudják elkölteni a pénzüket. Az idős réteg egy része rendelkezik megtakarításokkal, amit olyan tárgyakra vagy élményekre költhetnek, melyek javítják az életminőséget. Például, minden szórakoztató, wellness és mozgás centrumban van időskori kedvezmény, amit szívesen kihasználnak.

Forrás: Freepik

Átmenet az online hirdetés és nyomtatott plakátok között

Digitális hirdetést nem csak online lehet alkalmazni. Az online hirdetések és a nyomtatott reklámok keresztezéséből születtek a videós médiakijelzők. Ezekben az eszközökben ötvöződnek az online és az offline reklámok előnyei. Távolról vezérelhető, figyelemfelkeltő, könnyen cserélhető tartalmakat közvetítenek mindenkinek korlátok nélkül, tömeges elérésre tervezve, mint az offline felületek. Részletesebben írtunk erről a „Mit nevezünk digitális hirdetőfelületnek?” -című cikkünkben.

Konklúzió

Fontos, hogy a cégek megfelelően pozícionálják a termékeiket. A marketing stratégiájukat úgy kell felépíteni, hogy az az idős fogyasztói réteg igényinek is megfeleljen. Az idősek információ gyűjtése még mindig leginkább a TV, rádió, nyomtatott sajtó és az offline hirdetési felületek csatornáin keresztül történik, ezért a kampányok egy részét érdemes ezekre a csatornákra tervezni. Azok a cégek, amelyek nem rendelkeznek több milliós költségkerettel a reklámozásra, úgyszintén találhatnak az offline médiafelületek piacán lehetőségeket pl: hirdető táblákat, digitális hirdetési felületeket társasházakban, bevásárló központokban, fitnesztermekben, fürdőkben vagy akár orvosi rendelők várótermeiben.