Új korszak kezdődhet az offline digitális média piacon?
A kültéri reklámozás régóta a marketingipar alapköve. Lehetőséget biztosít a hirdető cégeknek arra, hogy szélesebb közönséget érjenek el és márkaismertséget építsenek ki. A média cégek számára a kültéri reklámozás egyedülálló és hatékony módot kínálhat ügyfeleik marketingstratégiájának javítására. A hatékony kampányok létrehozása érdekében fontos megvizsgálni milyen előnyei és hátrányai vannak.
Forrás: unsplash.com – Andrae Ricketts
Hátrányai:
Annak ellenére, hogy a legnagyobb tömegelérési képességgel rendelkeznek a közterületi hirdetőfelületek, pontos mérések nincsenek az megtekintés szám (OOH) meghatározására. A digitális médiakijelzők esetében már sokat javult a helyzet, léteznek olyan eszközök, melyek forgalomszámlálóval vannak ellátva.
A másik probléma, hogy a felületek bérlése csak hosszadalmas egyeztetésekkel bonyolítható le. Ha közvetítő céget (Sales house) is alkalmazunk, aki helyettünk felkutatja a felületeket, árajánlatot kér, leegyezteti a kampányt a médiatulajdonosokkal, akkor is sokszor hetekbe telik, mire elindulhat a kampányunk.
Előnyei:
A nehézségek ellenére a hirdetők ragaszkodnak a kültéri reklámokhoz, mert növelik a márkaismertséget, fokozhatják az ügyfelek elköteleződését, és óriási tömegeket szólíthatnak meg.
A digitális kijelzők előnye a plakátokkal szemben, hogy könnyen összefésülhető az online kampányokkal is. A köztéri hirdetések az online hirdetésekkel egybekötve hatékony marketingstratégiát hozhatnak létre, mely minden korosztályt képes megszólítani.
A jővő:
A digitális médiaügynökségek célja, hogy a megrendelési folyamatot egyszerűsítsék, az átfutási időket csökkentsék. Egy rugalmas, átlátható rendszer segítségével gyorsabban és hatékonyabban indítsanak pontosabb célzású reklámkampányokat.
Miket nevezünk digitális médiafelületeknek?
Minden olyan offline kijelzőt, amelyen reklámvideók futnak: LED falak, pláza monitorok, sporteseményeken a háttérben futó reklámcsíkok, digitális faliújság, információs totemek, orvosi rendelőkben, fitnesztermekben, lépcsőházakban kihelyezett eszközök.
Innovációs megoldás a médiavásárlásban
Egy kanadai vállalat létrehozott egy automatikus DOOH (Digital Out Of Home) rendszert melynek központjában az offline digitális médiafelületek állnak. Kifejezetten a digitális hirdetési felületekre specializálódtak és több országban sikeresen működik a program. Célja, hogy a médiavásárlás folyamatát a hirdetők külön e-mailezés, telefonos egyeztetés és plusz körök nélkül, egyszerűen lebonyolíttathassák.
A rendszer 3 komponensből áll:
1. Egy digitális kezelő rendszer, amely a közvetlen tartalmak, illetve az ügyfelek, az árak és megrendelések kezelésére szolgál.
2. Egy eladási felület, melyen a médiatulajdonos paraméterezheti a média hálózatát és az eszközeit, kezelheti a bejövő felület foglalásokat.
3. Egy vásárlói felület, melyen a médiavásárló (hirdető vagy saleshouse ügynökség) böngészhet az elérhető kijelzők közül, valamint beállíthatja a kampány paramétereit és megrendelheti azokat.
Ez a 3 komponens minden interakciót ellát, így percek alatt lebonyolítható egy kampány leszervezése. Megkönnyíti a közvetítő ügynökségek dolgát azzal, hogy nem kell árajánlatot kérni, hiszen minden eszköz ára látható. Nem kell egyeztetni a képernyők foglaltságáról, mert a rendszer csak azokat a kijelzőket ajánlja fel, amelyek a megadott időszakban elérhetőek.
Izgalmas kampányokat, játékokat, felméréseket és más lebilincselő és/vagy hasznos tevékenységeket hoznak létre, amelyek ösztönzik az ügyfeleket a hirdetéssel való interakcióra. Ezek az élmények növelhetik az ügyfelek elköteleződését, és emlékezetesebbé tehetik a hirdetést.
Forrás: Freepik
Összegezve a fentiekből jól látható, hogy az offline kültéri hirdetőfelületek jövője a digitális média kijelzőkben rejlik. A médiaképernyőkben rengeteg kiaknázatlan lehetőség van.
Reméljük, hogy nemsokára nálunk is elérhető lesz ez a fajta automatizált értékesítés közvetlenül a médiatulajdonosok és a hirdetők között, vagy akár sales house ügynökségeken keresztül.