Zöld médiafelületek környezetbarát kampányokhoz
Belegondolt már abba, hogy mennyi idő, pénz és papírfelhasználás szükséges egy reklám kampány lebonyolításához?
Magyarországon a leggyakrabban alkalmazott offline média eszközök a köztéri óriásplakátok, Citylight reklámok, épülethálók és a plázákban kihelyezett karton táblák. A mai világban, ahol minden a klímaváltozásról és káros hatásairól szól, még mindig a papír alapú hirdetési felületek kapják a legnagyobb teret.
Forrás: freepik.com
Ön tudta?
- 1 tonna papír előállításához 17.000 kg-nyi fa és 26.281 liter víz felhasználására van szükség és a gyártás során ~268 kilogrammnyi levegőt szennyező melléktermék keletkezik
- A műanyag táblák alkotóelmei elbomlásának ideje több mint 1000 év
- A táblák és papírplakátok rögzítéséhez használt szintetikus ragasztó a közvetlen környezetben és a talajban szívódik fel
- A kreatívok kihelyezése, cseréje pedig jelentős üzemanyag felhasználással jár
Offline digitális médiafelületeknek lényegesen kisebb az ökológiai lábnyoma
Egyre több vállalat törekszik arra, hogy tudatosan csökkentse az ökológiai lábnyomát, redukálja a gyártás vagy csomagolás folyamán keletkezett károsanyag kibocsátását, de nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy reklámtevékenységüket is környezetbarát módon folytassák.
Statikus plakát kampányoknál számolni kell a kreatívok nyomdai költségével, a helyszínekre egyesével ki kell helyezni az anyagokat, emiatt jelentős a humán erőforrás igény és időben is hosszadalmas. Kampány zárás után pedig minden alkalommal több tíz vagy akár több száz felületnyi papírhulladék keletkezik… Ideális esetben. De mi történik, ha utólag vesszük észre, hogy nem stimmel a szín, vagy bármilyen egyéb okból hibásan került legyártásra a kreatív?
Az elmúlt 20 évben a LED displayek óriási fejlesztéseken mentek keresztül. Megfelelő karbantartás mellet, akár 0-24-es üzemben 6-8 évig is problémamentesen működhetnek. A tartósságuk mellett az energiahatékonyságuk is kiemelkedő. A legelső modellekhez képest több, mint 60%-kal sikerült a fogyasztást csökkenteni. A digitális médiafelületek tulajdonosai is ilyen típusú megjelenítőket használnak, többek között a tavaly februárban indult InfoScreen hálózat is.
Forrás: Budapest, Szent László tér társasház
„2022-ben kezdtük el az ország első, társasházakba szánt digitális médiahálózatának kiépítését, amivel szeretnénk egy új környezetbarát megoldást nyújtani a szórólapok, reklámújságok kiváltására. Kihasználva a digitális felületek távoli, gyors vezérelhetőségét, az InfoScreen felületein akár hetente új promóciókkal jelenhetnek meg és egy-egy reklámblokkban több termék vagy szolgáltatás bemutatására is van lehetőség. A kijelzőkön az ipari sztenderd szerint 10 másodperces blokkokban futnak a hirdetések, 1 perc egy teljes blokk, vagyis maximum 6 hirdetés ismétlődik percenként, mindez nyomtatott anyag felhasználása nélkül.” – mondta az InfoScreen tulajdonosa, Gubicza Mátyás.
A magyar startup cég felületei az elmúlt egy évben, már 13 db kerületben váltak elérhetővé Budapesten és folyamatosan bővítik hálózatukat.
„Fontos megjegyezni, hogy az InfoScreen nem csak egy médiahálózat. Célunk, hogy a társasházakat modernizáljuk, ezért a médiafelületek mellé egy-egy információs monitort is telepítünk, melyre a gondnok vagy a közös képviselő tud lakóknak szóló üzeneteket kiírni. Ezzel szeretnénk a régi papíralapú faliújságot kiváltani.” – tette hozzá a szakember.
Érdemes tehát átgondolni kampánytervezéskor, hogy milyen felületeket veszünk igénybe, mekkora környezetterheléssel jár a lebonyolításuk.
A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően egyre olcsóbbá váltak a digitális eszközök és 2020-tól hazánkban rengeteg új felület jelent meg a piacon. Szabadon választhatunk a köztéri LED falaktól kezdve, a plázákban, üzletekben, közösségi terekben kihelyezett képernyőkig.
A vállalatok részéről a törekvések egyértelműen jó irányba mutatnak. A gyártási folyamatok optimalizálása, a CO2 kibocsátás csökkentés, a környezetbarát csomagolás és az újrahasznosítás mind a fenntarthatóságot szolgálják. Tudatos választással ma már az offline kommunikáció is megvalósítható környezetkímélő módon. Bízunk benne, hogy egyre többen ismerik fel és élnek ezzel a lehetőséggel.